söndag 15 oktober 2023

Blogg 15/10 2023.

 Jag läste att sjukhuset i Sundsvall hade fått gå upp i stabsläge på grund av alla covid-smittade som blev inlagda. Oavsett anledningen till inläggningen måste patienter med covid-19 vårdas isolerat. Jag trodde i min enfald att alla patienter låg i egna rum numera, tills jag själv blev inlagd över natten. Mycket till sömn blev det inte, när man förutom sina egna snarkningar skulle lyssna på någon annans. Artikeln om det överfulla sjukhuset i Sundsvall sammanfattades med att allmänheten bör följa Folkhälsomyndighetens uppmaning om att vaccinera sig. Samtidigt skrev man att vaccinationerna mot covid-19 på särskilda boenden och inom hemsjukvården inte startar förrän den 23 oktober. Den 7 november som först börjar den breda vaccinationsinsatsen för personer över 65 år och vi som är i riskgrupper. För resten av befolkningen dröjer det väl ännu längre, antar jag, så att uppmana folk att vaccinera sig lär inte göra någon större nytta just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar