fredag 13 oktober 2023

Blogg 13/10 2023.

 Min mail strulade ganska rejält nyligen. Som väl är har jag fått till den ordentligt i telefonen numera. I den plingar det, så jag inte kan missa om jag får ett meddelande. Det brukar vara lite fördröjning på den, men dom meddelanden som dök upp nu syntes inte till alls i datorn. Jag provade med att maila min Telia-adress från G-mail på nätet, men ingenting kom fram. Jag fick ett felmeddelande att ”Adressen hittades inte. Meddelandet levererades inte eftersom adressen inte hittades eller inte kan ta emot e-post”. Det kändes extremt läskigt att andra som ville ha kontakt med mig skulle få det meddelandet. Jag konstaterade att mina meddelanden inte hade gått fram till Telias webbmail heller, så det var inte mitt mailprogram som strulade. Alltså ringde jag Telias kundtjänst, fast det tar en evighet av knappande och legitimerande innan man får prata med någon där. När telefonkön också var avklarad och jag fick en gosse på tråden tänkte jag läsa felmeddelandet för honom. Då som först insåg jag att jag hade skickat till min gamla mailadress, som inte finns längre. Strulet verkar för övrigt ha fixat sig självt, för sedan dess har alla mail gått fram igen.

2 kommentarer:

  1. Nu lördag 14 oktober kl 08:37 får jag upp en textruta som säger; Adressen hittades inte . Meddelandet levererades inte eftersom adressen "eremiten@bredband.net" inte hittades eller inte kan ta emot e-post. Hoppas detta meddelande går fram till dig nu! Kram!

    SvaraRadera