onsdag 18 oktober 2023

Blogg 18/10 2023.

 Jag förundras ibland över vilka arbetstider man har på Internetapoteket Apotea. Jag har en tendens att komma till skott sent på fredagskvällarna. Då förväntar jag mig inte att det ska hända speciellt mycket förrän på måndag morgon. I fredags kväll lade jag min order strax efter nio. En timme senare fick jag ett mail som berättade att den var packad.
När korkarna på Coca colaflaskorna plötsligt inte gick att ta bort, fick jag googla för att få veta varför. Det är tydligen EU som har kommit med ännu ett märkligt direktiv. Jag trodde först att det bara skulle gälla läskflaskor, men nu börjar andra förpackningar följa efter. Jag har fått både mjölk och grädde, där korken har suttit fast. Där stör dom mig inte lika mycket, eftersom jag tycker att den är mest i vägen när man dricker direkt ur flaskan. Jag dricker aldrig mjölk direkt ur förpackningen och när man ska hälla är den enkel att vrida undan.

2 kommentarer:

  1. Ännu ett korkat beslut av EU!! Hur många förmyndarbeslut från EU ska vi underställa oss??

    SvaraRadera