måndag 30 oktober 2023

Blogg 30/10 2023.

 Kombinationen att jag inte tjänar några pengar och att jag tillbringar mycket tid vid datorn är inte speciellt lyckad. Gång på gång dyker det upp prylar på skärmen som jag känner att jag snudd på inte kan leva utan. Jag är hyfsat impulsiv, men i det läget gäller det förstås att hejda sig. Tänker jag ett varv till klarar jag mig oftast utan artikeln ifråga. Senaste gången jag föll för frestelsen var jag å andra sidan impulsiv dubbelt upp. Jag läste inte kommentarerna till annonsen förrän jag redan hade beställt. När någon hade köpt samma sak på apoteket, insåg jag att den fanns på Apotea. Där var den dels billigare och så har dom gratis frakt. Att den sedan inte var lika smidig som i reklamen var knappast någon överraskning. Det var en spray som i filmen fick med sig kalk hur lätt som helst. Som någon skrev krävdes det betydligt mera skrubbande i verkligheten.

1 kommentar: