onsdag 11 oktober 2023

Blogg 11/10 2023.

 Min älskade särbo och jag har lite olika uppfattning om hur man smidigast tar sig från vårt bostadsområde till Kvantum och hem igen. För husfridens skull brukar jag hänga med på hans runda, om vi cyklar till affären tillsammans. Är jag ensam föredrar jag en lite lugnare väg på andra sidan järnvägen. Längs den ligger en lokal som hade cykelförsäljning när jag flyttade hit. Dom senaste åren tror jag mest att dom har sysslat med däck där och det har inte sett mycket ut för världen. Nu har man öppnat en bilfirma och snyggat upp området rejält. I alla fall utanför, som är det jag ser när jag cyklar förbi. Med tanke på hur många bilförsäljare det finns i lilla Nybro kan jag tycka att det här företaget ligger lite undanskymt. Det är ingenting som speciellt många åker förbi och bara råkar få syn på. Bilar, pizza och hårvård är det som det som är lättast att få tag i här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar