onsdag 13 december 2023

Blogg 13/12 2023.

 Är man så nyfiken som jag, är det trevligt att det numera är så enkelt att kolla på nätet vem som äger en bil. Senast var det en man, som enligt uppgift hörde ihop med en av mina kvinnliga grannar. Jag blev riktigt förvånad, när det visade sig att dom till och med bodde ihop. Jag hann forska vidare en stund, innan jag insåg att damens efternamn visserligen var likt den jag trodde att det gällde, men inte identiskt. Det som hade fångat mitt intresse hos det här paret var storleken på deras lägenhet. Jag sökte vidare på Hitta, eftersom det brukar stå där hur många rum man bor i. Där finns en massa andra uppgifter också, men vissa av dom kändes inte helt korrekta. Som att närmaste vårdcentral skulle vara distriktsrehabiliteringen. Även om den räknas som vårdcentral, tycker jag att dom borde ha närmare både till Astrakanen och Hälsocentralen. När man upplyste om hur många i området som hade vunnit på Postkodlotteriet, stämde inte postnumret. Först då insåg jag att gatuadressen inte heller var den jag trodde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar