onsdag 27 december 2023

Blogg 27/12 2023.

 Precis innan jul kom det ett litet paket från Apotea. Tanken var just att det skulle vara så litet så det fick plats i min postbox. Nu var det tydligen någonting i innehållet som gjorde att det ändå levererades till ett utlämningsställe. Inte låg det kvar mer än en vecka heller. Jag tänkte vänta tills vi hade firat jul klart, men annandagen var min plan att cykla till Willys och hämta det. Möjligen skulle det regna den dagen, så jag fick vänta en dag extra. Att det däremot skulle vara alldeles vitt utanför mina fönster när jag vaknade, var jag inte alls beredd på. Jag förstår visserligen med tanke på alla olyckor jag läser om och hur mycket dom har att göra på akuten, att dom flesta lever precis som vanligt oavsett väglag. Själv känner jag att det vore helt onödigt att sitta med ett brutet ben resten av vintern, när jag inte har något jobb som jag måste ge mig iväg till. Nu är ju min älskade särbo både världens snällaste och en riktig gentleman, så han knatade ner till centrum och hämtade paketet. Jag antar att det vore ännu värre om han bröt något, eftersom han är äldre än jag, men han är hyfsat envis också.

2 kommentarer: