lördag 2 december 2023

Blogg 2/12 2023.

 Av någon anledning som jag inte minns kom särbon och jag att diskutera influencers. Det är ett nyord, som Word inte vill kännas vid. Till och med jag tyckte att det såg lite skumt ut, när man i en tidning kallade dom för influencersarna. Å andra sidan har jag inget bättre förslag på böjning av ordet, så det är säkert korrekt. Jag trodde att det mest var tjejer som höll på med sånt och av listan jag hittade med dom tio största på Instagram verkade det stämma. Nio av dom var kvinnor, men den med i särklass flest följare var en man. Felix Kjellberg hade smått otroliga 21,8 miljoner följare. Jag hade aldrig ens hört namnet. Detsamma gällde för dom åtta tjejer som följde närmast efter honom. Först på tionde plats kom Bianca Ingrosso, som man i media kan få känslan av är den absolut största av dom alla. Hon hade 1,27 miljoner följare och det är väl nästan otäckt många det också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar