lördag 30 december 2023

Blogg 30/12 2023.

 Jag läste på nätet att folk hade problem med att öppna flaskorna med julmust i år. Värst var tydligen dom små flaskorna. Dom köper jag aldrig, så hur dom var vet jag inte alls. Jag har för övrigt lika svårt att öppna alla förpackningar som har skruvkork. Jag brukar använda nötknäpparen alternativt ett specialverktyg som jag har fått i present, för att få upp dom. Därför blev jag milt sagt förvånad, när tillverkaren hävdade att man inte skulle ge sig på att använda verktyg eller några andra alternativa metoder, om man inte kunde öppna flaskan med bara händerna. Hos mig inställer sig flera frågor. Varför tillverkar man över huvud taget ett specialverktyg, som mustleverantören hävdar att man inte får använda? Och vad förväntas man göra i det läget? Vara utan must, fast man har en flaska hemma? Nu börjar dessutom fler och fler skruvkorkar bli lika svåra att skruva på igen som att skruva av. EU har hittat på någonting fånigt om att korken ska sitta fast på flaskan. Där det ser ut så tycker jag att den är snudd på omöjlig att få i rätt läge för att skruva på igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar