tisdag 26 december 2023

Blogg 26/12 2023.

 Timmen med klipp ur Astrid Lindgrens produktion, som var nytt för i år på julafton, tänkte jag mest kunde vara kul för min själs älskade att titta på. När det kom till kritan såg jag mer av det än vad han gjorde. Han tillhörde dom som tyckte att alla klipp borde ha varit ur dom gamla filmerna. Nu blandades dom med flera animerade varianter. En tecknad Emil kunde väl jag också ha levt utan. När det kom till Kajsa Kavat och Nils Karlsson pyssling hade jag ingenting att jämföra med. Jag har hört namnen, men aldrig vare sig läst eller sett något om eller med dom. Räven och tomten hade jag inte ens hört talas om. Jag skulle aldrig ha fattat att dom hade med Astrid Lindgren att göra över huvud taget, om dom inte hade varit med i det här sammanhanget. Att Lustig-Gök, som inramade hela programmet, var en Astrid Lindgrenfigur förstod jag inte ens förrän jag läste om det i efterhand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar