söndag 31 december 2023

Blogg 31/12 2023.

 I min ungdom hade jag en sambo, som då och då drog på sig någon typ av bacill. Själv mådde han bara lite risigt några dagar, men när han smittade mig blev jag desto sjukare. Därför trodde jag att det skulle bli något liknande, när min älskade särbo ”bara” blev förkyld av covidviruset. Istället fick jag en ännu lindrigare förkylning. Jag var bara snuvig i några dagar, medan han fortfarande dras med en envis hosta. Jag proppade i och för sig i mig allehanda medikamenter för att mota förkylningen i grinden, men att dom kunde bita på covid trodde jag aldrig riktigt. Alltför kaxig vågar jag inte heller vara, eftersom jag läste någonstans att sjukdomen kan bli allvarligare efter någon vecka. Vilka symtom postcovid kunde ge ville sköterskan inte ens berätta för min särbo, för att han skulle slippa gå och känna efter. Sedan går förstås vinterkräksjukan och en massa andra otrevligheter, så sjuk verkar det inte vara svårt att bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar