fredag 29 december 2023

Blogg 29/12 2023.

 Varken jag eller särbon lagar mat från grunden, om den finns att köpa i små korvar i kyldisken. Till jul var det risgrynsgröt. Nu hade man bytt leverantör till Icas gröt och min själs älskade tyckte inte om den alls. Han brukar värma gröten i en kastrull. När jag skulle äta upp innehållet i den sista korven gjorde jag som jag brukar. Jag klämde ut gröten på tallriken och ställde in den i micron. Det stod till och med på förpackningen att man kunde göra så. Det kunde man säkert också, men resultatet blev inte riktigt som jag hade tänkt. Det märkliga med den här nya gröten är att den inte rinner ur förpackningen utan behåller formen av en korv. I micron lyckades jag aldrig få grötkonsistens på den. Jag fick ge upp och hälla över den i en gryta för att lyckas med det. Blir vi sugna på gröt igen före nästa jul får vi nog köpa Felix istället för säkerhets skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar