lördag 9 december 2023

Blogg 9/12 2023.

 I torsdags var det tänkt att flygvapnet skulle genomföra sin årliga julgransflygning. Det enda jag någonsin har sett av den var ett år när jag tittade ut genom köksfönstret och ett plan såg ut att vara på väg in till mig. Särbon tycker däremot att det är roligt. Nu ser han ju mest med sin kamera och med tanke på den såg inte vädret alltför lovande ut. Inte för möjligheten att genomföra flygningen över huvud taget heller. F17 skulle meddela på Facebook hur det blev. Det har inte min själs älskade, så det var jag som fick hålla koll på läget. Den här gången skulle dom flyga redan på förmiddagen. Jag kom faktiskt ihåg att kika på Facebook så fort jag kom ur sängen, men där stod ingenting om någon ändring. När särbon inte lyckades få något säkert besked av någon annan heller, ringde han mig. Som väl var kollade jag deras Facebooksida en gång till för säkerhets skull under samtalets gång. Då hade dom skrivit att flygningen var inställd. Det sista och viktigaste ordet med versaler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar