torsdag 28 december 2023

Blogg 28/12 2023.

 Med tanke på att det slaskade i tisdags och att solen sken igår, hade jag en förhoppning om att kunna ta mig till förpackningsåtervinningen som igår. Det stod flera kassar med sopor i hallen, så det kändes skönt att bli av med dom. När jag väl kom ut var det tyvärr bara framkomligt där någon hade passat på att ploga när snön kom och det gällde inte dom vägar jag skulle gå. Där bilarna hade kört till snön var det puckelpist och en cykelbana som jag brukar gå såg ännu värre ut. Eftersom jag inte skulle in någonstans hade jag för en gångs skull broddarna fastsatta under kängorna, så att jag tog mig fram över huvud taget. Containern med papper var överfull såhär efter jul och jag hade också mest sånt med mig. Promenerar man är man ju inte speciellt sugen på att kånka hem alltihop igen. Jag funderade på att göra som vissa andra och ställa mina kassar utanför, men med tanke på att mitt namn stod på en del kartonger fegade jag ur. Jag lyckades ändå knöla in allt åtminstone halvvägs. Det är bara att hoppas att inte fåglarna drar ut det igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar