tisdag 5 december 2023

Blogg 5/12 2023.

 Att köpa mjölk över nätet är alltid lika spännande. Vi dricker olika sorter och den som särbon vill ha ersätts med någon variant med lång hållbarhet. Vad han anser att den smakar vill jag inte ens skriva här. Det har hänt någon gång att min minimjölk har varit struken och då har det blivit ännu värre. Den har det nämligen inte funnits någon ersättning alls för, så jag har fått klara mig utan mjölk helt och hållet. Jag har tyckt att man kunde ersätta den med lättmjölk, men det är tydligen för stor skillnad enligt ICA. Därför blev jag minst sagt förvånad igår, när den var ersatt med just lättmjölk. Det visade sig att flickan som levererade den var samma som hade plockat varorna, så jag fick veta vad som hade hänt. När en vara inte finns eller inte duger får dom upp ersättningsförslag i handdatorn. När det gäller minimjölken får dom välja mellan att ta lättmjölk eller att inte ersätta den alls. Man förstår ju vilket dom flesta väljer, för att slippa bära tillbaka den. Till min stora lycka hade den här tjejen chansat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar