onsdag 20 december 2023

Blogg 20/12 2023.

 Igår skulle jag till den del av tandvården på sjukhuset, där jag har råkat hamna av misstag vid ett tidigare tillfälle. När jag behövde intyg och biljetter för bussresorna fick jag ändå gå en trappa ner, för där hade dom en gemensam reception. Tandläkaren hävdade att det inte hade läkt riktigt efter min borttagna tand. Möjligen kunde det vara någon lös benbit som hade blivit kvar. Nu fick jag alltså tid för en mindre operation på nyåret, där han fixar till det problemet. Sedan måste det läka riktigt, innan han kan sätta dit skruven, som han sa. Jag antar att det är den tanden så småningom kommer att sitta på. Att hitta på lasarettet lär jag mig tydligen aldrig. Jag var klar i väldigt lagom tid för att hinna med tidigast möjliga buss hem, men lyckades virra bort mig så vi kunde ha missat den. Som väl var råkade jag få syn på en skylt som fick mig att förstå att jag lik förbaskat var på fel våningsplan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar