måndag 4 december 2023

Blogg 4/12 2023.

 På sistone har jag plötsligt backat tiden ett par år. I mina anteckningar hade jag skrivit 2021 flera dagar i sträck. Jag fattar verkligen inte var jag har fått just det årtalet ifrån, men jag har varit på väg att datera mina blogginlägg också med det. Jag ser alltid till att jämföra mitt datum med vad datorn hävdar att det är för dag. När det tumlar runt som värst i huvudet brukar jag säga nittonhundra istället för tjugohundra. Riktigt så gammal så jag kommer ihåg nittonhundratjugotalet är jag ju inte. Dom allra senaste dagarna har jag till och med varit på väg att skriva 2024 i förtid. Annars brukar det tvärtom dröja några veckor in på det nya året innan jag vänjer om.
Bilden som hävdar att teddybjörnar har skyddat barn från monster under sängen sedan 1902, hänvisar naturligtvis till att den första teddybjörnen kom då. Ändå kände sig någon manad att göra montaget nedan om hur det var före 1902. Jag, som har ett mycket enkelt sinne för humor, tyckte ändå att den var lite rolig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar