söndag 24 december 2023

Blogg 24/12 2023.

 Av alla appar jag har i min telefon är Postnords en av mina favoriter. Den söker själv upp paket som är på väg till eller från mig och håller mig uppdaterad om hur långt dom har kommit. Medan jag väntade på paketet från Kina blev det ändå lite förvirrat för mig. Jag skulle fylla i sändnings-ID och postnummer, för att dom skulle kunna hjälpa mig att få det genom tullen. Sedan kunde det ta några dagar innan det kom upp att paketet var på väg. Problemet var bara att varje gång jag kom in där fick jag samma uppmaning. Det fick mig att undra om mina uppgifter verkligen hade kommit fram, så det var lönt att vänta. Till slut bestämde jag mig för att ringa Postnord. Att komma fram dit precis innan jul var förstås inte det lättaste. Telefonsvararen hade ingen uppgift om hur lång kön var. Den sa bara att alla var upptagna i samtal och att dom skulle ta mitt så fort dom hann. En halvtimme tog det. Att jag skaffade abonnemang till telefonen för några år sedan hade mycket med telefonköer att göra. Med kontantkort visste man aldrig om pengarna skulle räcka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar