måndag 18 december 2023

Blogg 18/12 2023.

 När leveranserna från Kvantum inte ser ut exakt som jag har tänkt är det stundtals jag som är den mänskliga faktorn. Som när jag hade beställt en liter standardmjölk att ha till matlagning. När jag plockade upp den ur kassen var den enormt stor i mina ögon. Det visade sig vara en och en halv liter. Jag trodde att någon annan hade gjort fel, men det visade sig att det var jag som hade beställt precis en sån. Den hade legat bland mina favoritvaror och där läser jag väl inte så hiskeligt noga innan jag kryssar i det jag ska ha. Frågan är hur den har hamnat där, för jag har inget som helst minne av att någonsin ha köpt en så stor standardmjölk. Tomater köper jag styckvis, men när dom var ovanligt små häromsistens hade den som packade varorna tagit ett eget initiativ och skickat med en extra. Vad som hade hänt sist jag hade beställt åtta lussekatter lär jag aldrig få veta. Först hittade jag en påse med en enda, så en med sex stycken och till slut den åttonde kissen, som också låg i en egen påse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar