måndag 25 december 2023

Blogg 25/12 2023.

 Varje gång jag har mailat en godnattbild till min älskade där en nalle eller liknande har burit nattmössa, har han kommenterat att han nog skulle klä i en sån. Därför fick han bland annat mössan på bilden i julklapp. Han är väldigt frusen och rejält påpälsad när han sover, så jag tycker rentav att han borde kunna använda den. Hur det blir med det återstår att se, men riktigt överraskad blev han i alla händelser. Hyfsat frusen är jag också, så jag fick både myssockar, vantar och kreationen på bilden. Den låg i paketet från Kina och har oroat mig sedan det kom fram. Som tur var skedde inte det förrän två dagar före julafton, så jag slapp fundera på det så länge. Paketet såg nämligen på tok för litet ut för att kunna rymma det som fanns däri. Jag var övertygad om att plagget antingen måste vara extremt tunt eller vara någonting helt annat än det vi hade köpt. Hur allt som syns på bilden kunde få plats begriper jag fortfarande inte, fast jag själv öppnade det. Att över huvud taget få tag i en mössa som känns bra utan att prova tycker jag var väldigt lyckat. Den är dessutom luddig och skön på insidan.

4 kommentarer:

  1. Otroligt gulliga, båda två!

    SvaraRadera
  2. "Allt klär en skönhet", sägs det ju. Eva blev jättetjusig i "mösshalsduken"! När det gäller mig, så "pratar jag mest i nattmössan", så "sådan herre sådan mössa".

    SvaraRadera