torsdag 21 december 2023

Blogg 21/12 2023.

 Det stör mig lite när apparna på telefonen ”larmar”, fast jag är klar med det som var aktuellt. Senast var det bussbiljetten i tisdags, som gjorde att det fanns en markering på Kalmar länstrafiks app. Där låg kvar mängder av gamla utgångna biljetter. Dom passade jag på att rensa bort medan jag var inne, för att det skulle bli lättare att se dom nya. Jag fick till och med en chans att ångra mig när jag var klar, men inte ens då slog det mig att jag hade gjort någonting korkat. Jag fyllde i lappen jag hade fått på sjukhuset, för att kunna söka ersättning för den resan som jag hade betalat själv. Så skulle jag skicka med biljetten också och först då insåg jag att det bland annat var den som jag precis hade kastat. Det fungerade precis som med många fysiska saker. Om man sparar någonting i flera år behöver man det aldrig. När man till slut slänger en pryl kommer man nästan alltid på att man kunde ha haft användning för den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar