lördag 16 december 2023

Blogg 16/12 2023.

 Årtal och datum har jag, som jag tidigare har nämnt, väldigt svårt för sedan vi gick in på tjugohundratalet. Jag har förstått att det finns någonting som heter dyskalkyli och funderar på om jag möjligen kan ha en släng av det. Jag antar att det är aningen mindre handikappande än dyslexi, eftersom jag skriver betydligt fler bokstäver än siffror. Dom använder jag framför allt till datum. Det kan jag alltid dubbelkolla i nederkanten på datorskärmen, så att det blir rätt. I veckan som gick blev det mera nödvändigt än vanligt, när jag plötsligt hade skrivit 121314 som datum. Året var sedan länge sedan passerat och månaden fanns inte ens. Det var bara dagen som var rätt. Formatet var dessutom inte mitt vanliga, eftersom jag brukar datera mina blogginlägg typ 14/12 2024. Den detaljen upptäckte jag inte förrän jag hade skrivit både på hemsidan och i bloggen, så jag fick ändra på båda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar