lördag 10 augusti 2024

Blogg 10/8 2024.

 När människor plötsligt försvinner från olika söksidor har Ratsit visat sig vara en alldeles ypperlig sida. Där kan man läsa om personen ifråga har registrerats som avliden. Uppgifterna om vederbörande finns sedan kvar i ytterligare sex månader. När jag hittade uppgiften om en granne sökte jag på en annan. Om honom hade jag bara hört ryktas att han var borta, men visste inte exakt när det hade hänt. Tajmingen var perfekt, för när jag hittade honom på Ratsit skulle hans uppgifter försvinna bara ett par dagar senare. Jag har urklippsalbum där jag brukar sätta in bekantas dödsannonser. När jag slutade prenumerera på papperstidningen började jag skriva ut dom från nätet. Numera får särbon tidningen av en granne, så oftast blir det ett tidningsurklipp för mig. Häromsistens var det ren tur att jag inte missade en annons. När jag höll på att klippa ur en annan, hittade jag den här på samma sida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar