lördag 17 augusti 2024

Blogg 17/8 2024.

 Att jag är otroligt morgontrött ligger mig lite i fatet när det gäller vädret, eftersom regnet har en tendens att dyka upp (eller falla ner då) framåt eftermiddagen. Igår kom jag först sent ur sängen och satt sedan och degade ovanligt länge vid datorn innan jag kom iväg. Vid det laget såg jag på SMHI:s radarbild att ett jättestort regnområde låg alldeles i närheten. Det såg ut att nå fram vilket ögonblick som helst, men enligt prognosen skulle det inte komma något regn här på hela dagen. I efterhand insåg jag att det mest berodde på att jag hade råkat få upp vädret i Stockholm istället för i Nybro. Jag stuvade hur som helst om lite i planeringen, för att inte ha någonting viktigare än förpackningar till återvinningen med mig, om det skulle komma ett skyfall. Paraplyet hade jag i ryggsäcken för säkerhets skull, men det kom inget regn förrän jag hade hunnit hem igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar