fredag 9 augusti 2024

Blogg 9/8 2024.

 Jag har på sistone insett att Rosersberg utanför Stockholm är någon typ av knutpunkt för olika typer av försändelser. Man kan ju följa sina paket på nätet numera och på ett från Apotea stod det att det sändes från denna ort. Ett paket som jag postade åt min älskade särbo verkade först inte lämna Nybro över huvud taget. När det till slut bytte destination i appen så landade det just i Rosersberg. Eftersom jag skulle hämta apoteksvarorna på den macken som har DHL passade jag på att skicka en beställning från Bokbörsen med samma speditör. Oftast använder jag mig annars av Schenker. Adresslappen brukar jag fästa i en plastficka på paketet. Med tanke på att företagets namn står på dom där fickorna kändes det fånigt att använda en sån till ett DHL-paket. Då slog det mig att jag hade självhäftande plast någonstans. Det var så länge sedan jag använde den att jag inte ens minns vad jag brukade ha den till. Ändå hittade jag den direkt. Samma sak med sopsäckarna, när min älskade särbo behövde en sån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar