söndag 4 augusti 2024

Blogg 4/8 2024.

 Att datorn lever sitt eget liv är väl ingen nyhet direkt. Åtminstone känns det så ibland, fast jag har förstått att felet måste sitta bakom tangentbordet. Häromsistens hade till exempel Icas onlinebutik bestämt sig för att jag ville handla i deras butik i Färjestaden. Det blev väldigt förvirrat när alla svar jag fick gällde den butiken. Jag fick byta webbläsare, för att hamna i Nybro igen. Till slut lyckades jag ställa tillbaka allt till rätt butik. När jag kopierar in mina blogginlägg från Word har jag alltid haft problemet med att dom skrevs som en enda lång rad, som inte fick plats på skärmen. Jag har fått klistra in dom någon annanstans på vägen för att bli av med formateringen. Helt nyligen upptäckte jag efter flera år att det under kommandot ”klistra in” står ”klistra in utan formatering”. Nu går det betydligt smidigare att få texten att se ut som jag har tänkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar