måndag 19 augusti 2024

Blogg 19/8 2024.

 När särbon fick en meny från den nya Citypizzerian i sitt postfack kände jag mig lite förfördelad, eftersom jag ingen fick. Han bor visserligen hundra meter närmare än jag, men jag tror ändå att chansen är större att jag kommer att handla där någon gång än att han gör det. Å andra sidan slår det mig nu att dom knappast tar sig in till våra postboxar över huvud taget för att dela ut sånt. Det kanske rentav var någon bekant till honom som hade stoppat in den i hans fack. Blir det mat därifrån någon gång så hänger det antagligen ihop med att det är så nära. Annars hämtar jag hellre både kebab och framför allt pizza från Amigo. Där har dom verkligen förstått vad extra ost betyder och jag älskar att sätta tänderna i ett helt hav av smält ost. Från det som nu heter Citypizzerian hämtade vi senast mat för tre och ett halvt år sedan, när jag fyllde sextio.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar