måndag 12 augusti 2024

Blogg 12/8 2024.

Varje gång jag har rensat i datorn dräller det in mängder av säkerhetsvarningar på mailen. Man har upptäckt en ovanlig inloggning från en enhet eller plats som jag inte brukar använda. Då använder jag alltid samma dator och den finns alltid i Nybro. Fast just den detaljen verkar vi inte vara riktigt överens om. Skrämmande ofta befinner jag mig enligt dessa meddelanden i närheten av Oskarshamn. Det är visserligen inte så hiskeligt långt dit, men jag antar att både Kalmar och Växjö ligger närmare. Om jag låter SMHI:s sida söka efter min position får jag veta hur vädret är i Västervik. När jag blev tvungen att logga in på nytt hos Telia var platsen jag befann mig på enligt dom Stockholm, Sweden. Då stod det i och för sig inom parentes efteråt ”matchar inte alltid din exakta plats”. Det kan man väl hålla med om. När jag har rensat händer det dessutom att mitt Facebook-konto inte existerar efteråt, men det brukar dyka upp igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar