söndag 18 augusti 2024

Blogg 18/8 2024.

 Det var inte så hiskeligt varmt i luften igår, men jag bestämde mig ändå för linne, när jag gav mig ut på min promenad. Solen värmde rejält plus att jag blir varm när jag rör på mig. Utanför grannhuset satt ett par äldre män och den ena ropade ”Är det en gorilla?” flera gånger. Jag förstod att det var till mig, men fattade inte om dom tyckte att jag såg ut som en gorilla eller att jag gick illa. Jag satte bara näsan i vädret och tänkte segla förbi, men i sista momangen slog det mig att det var mina tatueringar dom menade. Eller den som syntes från deras håll då. Själv tänker jag aldrig på att jag har dom. Nu gick jag fram och visade att den ena föreställer Grinchen. När det gällde Gollum kom jag bara på Sméagol, som han egentligen heter. Den ene mannen var i alla fall med på noterna för han sa direkt "my precious". Det var tydligen vad Gollum sa om ringen, som förlängde hans liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar