onsdag 14 augusti 2024

Blogg 14/8 2024.

Undersökningen hos tandläkaren slutade med att en tid bokades hos killen som satte in bryggan, så att han fick kolla till den. En tand ville den kvinnliga tandläkaren titta till igen om ett halvår och en annan ville hon skicka en remiss till käkkirurgin i Kalmar, så att dom fick plocka bort. Alternativt ville hon rotfylla den, men det är ingenting jag vill utsätta mig för. Det känns fånigt att dom först har dragit ut en oxeltand, som var den jag tuggade mest med, och sedan inte vill ta bort den här tanden, som sitter längst bak i munnen. Den är dessutom lagad hur många gånger som helst. Varje gång har dom sagt att det kanske inte kommer att hålla, eftersom det inte finns så mycket att laga på. Ändå hade jag inte vett att säga nej, när tandläkaren ringde mig dagen därpå och ville ge sig på att laga tanden. Nu löste sig ändå förhoppningsvis alltihop igår. Jag ringde Kalmar och kollade så det såhär långt tid efter Zometainfusionerna var okej att dom drog ut min tand här i Nybro. Vid besöket hos tandläkaren som skulle justera min brygga bad jag honom stryka tiden hos hans kollega för lagning och boka in en hos honom själv för att ta bort tanden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar