lördag 3 augusti 2024

Blogg 3/8 2024.

 Det enda negativa med avdelningen orofacial medicin, som den heter på sjukhuset, är att dom inte skickar ut kallelser med vidhängande bussbiljetter. När man väl är där och får en ny tid sitter biljetterna på tidkortet, men då har man ju redan tagit sig dit en gång. Flickan jag pratade med i veckan tyckte att vi lika gärna kunde boka en tid tills efter semestrarna. Som tur var frågade hon tidigt under samtalet var jag bodde. Med den vetskapen frågade hon om hon skulle skicka biljetter. Själv hade jag troligen inte kommit på det förrän det var dags att åka dit. Besöket på folktandvården den här veckan blev för övrigt framflyttat. Tandläkaren var sjuk igen. Den nya tiden jag fick för undersökning hamnade på exakt samma datum som jag var där i samma ärende senast. Det tragiska är att det var för två år sedan, fast det står i mitt friskvårdsavtal att intervallet ska vara arton månader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar