söndag 11 augusti 2024

Blogg 11/8 2024.

 Oklart om det hänger ihop med att jag är anmäld till NIX-registret eller någonting annat, men så väldigt ofta ringer det faktiskt inte försäljare till mig. I och för sig har jag börjat nappa på erbjudandet om att blockera numret så fort någon säljare har ringt. Å andra sidan brukar dom ha mängder av olika nummer till samma företag. Jag verkar hur som helst inte vara ensam om att avsky dom. När någon ringde för att göra en telefonundersökning var det första hon sa att hon inte sålde någonting. Märkligast var han som ringde från ett elbolag som redan hade lurat mig att byta leverantör en gång. Jag ångrade mig dagen efter och utnyttjade ångerrätten för att få behålla mitt vanliga. Efter det stöket och böket är väl inte sannolikheten speciellt stor för att jag skulle ge mig på samma manöver igen. Fast jag antar att det händer. Annars skulle dom väl inte ens försöka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar