fredag 30 augusti 2024

Blogg 30/8 2024.

 Jag kom att diskutera frysta räkor med ett par på Kvantum. Damen talade stockholmska. Det kände jag mig tvungen att kommentera, eftersom min älskade särbo tycker sig vara snudd på mobbad för att han kommer från vår huvudstad. Han var inte med vid tillfället och när jag skulle berätta hur han hamnade i Nybro tog det tvärstopp. Han var med sina föräldrar här neråt på sommarloven som barn, men vad byn hette kunde jag inte för mitt liv komma på. Till slut hittade jag Grönlid på en karta i telefonen. Det visade sig att paret jag pratade med numera bodde bara några kilometer därifrån. När jag kom hem antecknade jag Grönlid för att komma ihåg det. Åtminstone var det vad jag trodde att jag gjorde. När jag hittade min anteckning igen hade jag skrivit Grönskog. Det är ett gammalt bryggeri här i Nybro. Numera är det lägenheter i byggnaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar