onsdag 7 augusti 2024

Blogg 7/8 2024.

 Ibland är det tur att placeboeffekten finns. Som när jag tog en tablett betablockerare innan jag satte mig på motionscykeln, eftersom mitt hjärta var stökigare än vanligt. Inte förrän jag hade cyklat klart insåg jag att det var ett helt annat piller jag hade tagit. Ett av dom större problemen för mig är annars att alla piller är så små och jag är både darrhänt och tapphänt. En tablett tappade jag i närheten av spisen och den stod ingenstans att finna. Till slut hittade jag den i ugnen. Där torde väl egentligen vara omöjligt för den att ta sig in. Jag antar att den måste ha lagt sig på kanten och ramlat in i ugnen när jag öppnade luckan. När jag tappade korken till en flaska hörde jag att den aldrig nådde golvet. Ändå såg jag den ingenstans på bänken. Det visade sig att den hade rullat in under vinstället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar