måndag 5 augusti 2024

Blogg 5/8 2024.

 I reklamen kallades hyllan på bilden för ”en modern och praktisk lösning”. Praktisk är den förvisso, eftersom det brukar vara svårt att få till det med avställningsplats i duschen. Modern är mera tveksamt. Jag hade alltid ett liknande upplägg förr och det är bra många år sedan den sista försvann. Det var i och för sig en enklare variant, som man bara tryckte fast på duschstången. Den här var mera utvecklad med någon kil och en skruv, så att den förhoppningsvis blev både större och satt stadigare. Jag ville inte ge mig på att borra i väggen i ett våtutrymme för att få upp en hylla där inne. Till slut hittade jag en variant där en stång sitter i kläm mellan tak och golv. Jag lyckades dessutom montera den själv, även om det gick åt en del svordomar. Så ruskigt stadig är den kanske inte, men den rymmer alla flaskor jag behöver i duschen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar