fredag 12 april 2019

Besök på frisersalong.

I onsdags morse blev jag så chockad för att det hade snöat, så jag lade upp ett kort på Instagram, fast snön inte ens täckte gräsmattan. Det gjorde den däremot första gången jag vaknade i morse. Sedan kom tydligen solen fram och smälte bort den, för när jag steg upp framåt förmiddagen var det barmark igen. Däremot lyckades jag pricka in en hagelskur när jag skulle cykla till frissan. Dagens tips där var att testa vax i håret. Jag har hört det förut utan att låta mig övertygas. Nu har jag sett på kort (märkligt nog inte i spegeln) att det ser ut som om jag hade en tofs på huvudet när håret når en viss längd. Det är nog då det skulle behöva plattas till lite. Jag cyklade en runda runt resten av Nybro på vägen därifrån, för att slippa hoppa upp på motionscykeln ikväll. Det är visserligen trevligare att sitta inomhus på den och titta på tv samtidigt, än att trampa runt i vårvindar friska när det bara är några få plusgrader, men det var ändå skönt att ha det gjort. Jag gick en runda på Willys utan att hitta vad jag sökte. Fråga orkade jag inte, så dom pengarna sparade jag. Huvudärendet var ändå att hämta paket från apoteket i förköpet. Behållningen var att jag träffade en flicka som jag annars bara ser på sociala medier. På hemvägen hämtade jag en fransk kebab, som var så stor så middagen är räddad imorgon också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar