lördag 27 april 2019

Mitt schampo.

ICA har en tendens att byta ut sina varor emellanåt. Jag blir lite trött när någonting jag använder regelbundet plötsligt försvinner från deras hyllor. Häromsistens var det Wella schampo. Åtminstone var det den jag frågade en kille i personalen om. Det visade sig nämligen att den heter Poly numera. Flaskan ser annars likadan ut, så jag har inte ens reflekterat över att namnet var nytt. Dom måste ha insett att det finns såna som jag, som går på utseende när jag söker efter det jag ska ha. Andra tillverkare brukar behålla namnet men byta ut förpackningen. Jag tycker det är grymt irriterande att vara tvungen att läsa mig till om innehållet kan tänkas vara det jag söker. Jag har absolut ingen aning om hur länge det nya namnet har funnits. För tio år sedan hette det i alla fall fortfarande Wella, för då var mitt schampo bäst i test hos Hälsoliv. Egentligen ska det väl bara vara bra att byta schampo emellanåt, men jag är så mycket vanemänniska att jag tycker det känns jobbigt. Jag köpte i och för sig den sista flaskan på Kvantum, och den var för färgat hår istället för normalt, men jag antar att det inte räknas som att byta sort. Jag färgar ju håret också, så den kan väl inte vara helt fel för mig. Så kollade jag vilka andra schampon som rekommenderades i någon sån där test. Nu kommer det ändå att dröja bra länge innan jag behöver fundera på det igen. På Apotea (apotek på nätet) av alla ställen fanns nämligen det eftersökta schampot. Det var dessutom nedsatt till nästan halva priset, så jag köpte på mig några flaskor. Om det är så att schampo kan bli för gammalt, behöver ni inte berätta det för mig. Den största anledningen till att jag tog i lite extra var annars att jag tänkte att dom kanske var på väg att sälja ut dom sista, så att mitt schampo skulle försvinna helt från jordens yta. Nu står det på deras webbsida att fler är på väg från leverantören. Då vet jag var jag kan köpa det fortsättningsvis, om jag skulle leva längre än lagret jag har lagt upp nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar