Internet försvann i samma ögonblick som jag satte mig vid datorn igår. Jag misstänkte killen som var på väg med Telias prylar, och mycket riktigt dök han upp strax efteråt. Nu fick jag klart för mig att jag blir tvungen att byta till Telia, om jag ska kunna se på tv och använda Internet framöver. Jag har mailat min hyresvärd flera gånger utan att få något riktigt besked om det. Nu kunde killen som var här igår ha hjälpt mig både med tv-boxen och routern, om jag hade fattat att det var läge att byta bredbandsleverantör. Det var det tydligen fler än jag som inte hade insett, för killen som var här hade aldrig upplevt att så många ville ha kvar sin gamla leverantör. Annars var hans största problem att han inte kom in till folk. Många struntade i att ställa låset i serviceläge, och hos andra fungerade det inte att öppna med hans nyckel ändå. Internet skulle komma tillbaka så fort han hade ändrat switchen i källaren igen, men så enkelt gick det inte. Som tur var räckte det att starta om routern den gången. Det lär bli värre när det blir dags att byta leverantör för gott. Då måste vaktmästaren ändra det där i källaren. Internetkillen skulle dessutom lära honom det här med det nya tv-upplägget, så han lär ha fullt upp framöver. Det blir han som blir lidande för att hyresvärden inte informerade ordentligt och i tid. Byter folk dom närmaste veckorna finns det åtminstone två fastighetsskötare. Sista juni, när kabel-tv:n försvinner, går dom på semester en i taget.
Hej igen, nu är jag tillbaka! :)
SvaraRaderaNär hyresvärden bestämt sig att byta från en leverantör till en annan så är det hyresvärden som ska se till att alla hyresgäster/kunder får information inom god tid så att det inte kommer som en chock. Ber om ursäkt att detta inte skett! :(
Arbetet bör inte ta en lång tid (känner jag i alla fall) så det bör inte vara något problem att få igång det innan allt blir kaos. ;)
Skulle det bli några problem i framtiden eller om det uppstår några frågor så kan du alltid höra av dig till oss. Trött på telefonköer? Du kan då också chatta med oss på https://www.telia.se/kontakt eller skriva in i PM/Facebook eller DM/Twitter) så kan vi även hjälpa dig där. :)
Varmt välkommen till folknätet! ��
//Daniel, Telia Kundservice
Du kommer älska dagens blogginlägg. Hälsa Carl, som servade mig på chatten! Han var (också) en pärla.
SvaraRadera