onsdag 17 april 2019

Storhandlat.

Idag kom våren till Nybro. Det har varit soligt och fint tidigare, men solen har inte värmt speciellt mycket, och det har blåst kallt. Idag kände till och med jag att sommarjackan hade räckt, när jag cyklade till Kvantum. Att jag handlar i den butiken för servicens skull bevisade en ung kille vid dagens besök. Leif Mannerström har lånat ut sitt ansikte till ett gäng frysta pajer, och det märks verkligen att det är en duktig kock som står som ansvarig utgivare. Allra godast är tacopajen, men just den var slut idag. I det läget brukar dom ta bort skylten för varan, så när den satt kvar frågade jag en grabb i personalen för säkerhets skull. Han rotade igenom frysen, ringde till någon som borde veta mer, och var till och med ute och rotade igenom en ouppackad leverans av djupfryst. Tyvärr hittade han aldrig den efterfrågade pajen, men jag uppskattade verkligen hans visade intresse. Medan han var iväg och letade hann dessutom en av mina favoritmänniskor ifatt mig inne i butiken, så vi stod och pratade länge. Lite för länge enligt handscannern, för när jag skulle fortsätta handla fick jag felmeddelande i den. Personalen hävdade visserligen att det inte borde ha med tidsfaktorn att göra, men nog var det en händelse som såg ut som en tanke. Flickan i utgångskassan försökte rädda det jag hade hunnit scanna, men hon fick ge upp och dra alla mina varor i den manuella kassan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar