lördag 13 april 2019

Storleken har betydelse... ibland.

När man som jag bor ensam har man inga större irritationsmoment att störa sig på. Därför kan man kosta på sig att hänga upp sig på detaljer och tyutifallatt inte allting är exakt som man skulle önska och som det brukar vara. På sistone har det gällt soppåsarna. Eller avfallspåsarna som jag insåg att det hette, när jag skulle söka efter dom i Kvantums nätbutik. Jag är alltså inte en sån som använder vanliga plastkassar att slänga sopor i. Såna köper jag snudd på aldrig över huvud taget, eftersom jag har med mig både cykelväskor och en extra tygkasse när jag handlar. Dom soppåsar jag har hittat på rulle på Kvantum har dels varit tunna och sladdriga och snudd på omöjliga att veckla ut. Men framför allt har dom varit för små. Dom har blivit fulla direkt, och dom har inte räckt över kanten på sopkorgen, så skräpet har ramlat åt alla håll. Jag brukar köpa vettiga soppåsar på Nybro marknad, men det är några veckor dit. En rulle till av dom där usliga påsarna vägrade jag köpa. Jag hade inte hittat några andra i butiken, men i webbshoppen gjorde jag det. När jag försökte hitta dom IRL insåg jag hur fruktansvärt dåligt soppåsar är uppmärkta med storlek. Jag fick läsa det finstilta på bra många rullar innan jag hittade rätt. Nu är jag i gengäld mycket nöjd med att ha en soppåse som räcker till under diskbänken. Den som kan glädjas åt lite har mycket att vara glad för. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar