måndag 29 april 2019

En olycka händer så lätt.

Gårdagens cykeltur gick till kvarteret Skruven, som ligger i andra änden av Nybro. När jag cyklar dit är det framför allt för att besöka Dollarstore, men jag brukar gå en sväng på Jysk också, när jag ändå är där. Jem & fix hade jag däremot inte ens varit inne på, fast det öppnade för fyra år sedan. Nu har jag sett det inifrån. Det fanns en del att drömma om där också, även om det mesta var större grejor, som jag ändå inte hade fått med mig hem på cykeln. Det finns säkert mer centrala butiker som jag också har missat att besöka. Om inte annat alla dom som utrikesfödda har öppnat. Jag var inne i en turkisk butik som hastigast för några år sedan. Det är nog den enda jag har sett från insidan, fast jag cyklar förbi flera av dom allt som oftast. Att en av dom hade flyttat in i hälsokostbutikens lokaler hade jag inte ens tänkt på. Hälsokosten försvann tydligen för ett helt år sedan utan att det fick någon större uppmärksamhet. Jag kan känna att jag har varit där inne senare än så, men hur det är med min tidsuppfattning har väl alla förstått vid det här laget. Ute i Skruven finns för övrigt en biltvätt också, men den lär jag väl aldrig få någon nytta av. Inne på Dollarstore blev jag lite full i skratt när jag såg skräplådan på bilden. Jag får fortfarande lida för att jag slog huvudet av en giraff hemma hos brorsdottern för flera år sedan. Meningarna går isär lite om huruvida det hängde ihop med att hon hade det för trångt eller att jag hade druckit vin. Hur som helst verkar det ha hänt någon mer än mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar