måndag 8 april 2019

Mitt hem är min borg.

Någon undrade när jag tänkte plocka ut balkongmöblerna. Det är sex grader varmt ute, så mitt enda svar på den frågan är varför? Jag var ute och cyklade i kylan idag, och det var tillräckligt obehagligt. Att sitta stilla utomhus är inte att tänka på i början av april. Jag cyklade i alla fall runt förpackningsåtervinningen vid Åkrahällskolan för att hinna få några extra andetag av den (i mitt tycke onödigt) friska luften. Det är en gymnasieskola, och många av eleverna kör bil dit. Sex av dom hade, hellre än att promenera tjugo meter extra från mitten på parkeringsplatsen, ställt sina bilar på en gräsplätt några steg närmare skolbyggnaden. Jag kunde inte låta bli att undra om det var samma människor som betalar för gymkort, fast dom är så rädda att röra på sig i onödan. Här hemma känner jag mig smått livegen den här veckan. Ett företag som heter Transtema behöver komma in här å Telias vägnar någon gång någon dag mellan sju och fyra. Personligen tycker jag att namnet var lite olyckligt. Det fick mig mest att tänka på smink och korta kjolar, fast jag misstänker att dom inte ens har några transor anställda. Nere vid porten hittade jag den här lappen, och enligt den är det visst hela sommaren man ska vara redo. Jag hoppas och tror att någon har skrivit fel. Lite tveksamt tycker jag det är att dom får det att låta som om man skulle ha låset i serviceläge även om man är hemma. Då tycker jag att dom kan ringa på dörren som vanligt folk.

3 kommentarer:

  1. Hej!

    Du kan alltid kolla med fastighetsägaren som förmodligen har en kontaktperson hos Transtema för att se om du kan boka en tid istället då man inte alltid är hemma. :)

    Gällande namnet så hette Transtema tidigare Ericsson men bytte namn då de blev uppköpta 2018. Sen gällande smink, korta kjolar kan jag inte svara på men jag tror absolut att alla är välkomna oavsett(men för korta kjolar kanske inte passar in i klädseln på ett företag). ��

    //Daniel, Telia Kundservice

    SvaraRadera
  2. Jag är djupt imponerad av Telias kundtjänst. Förutom att ni letar upp och svarar på mina blogginlägg så får man direkt och mycket bra service på er sida. Jag har varit tveksam, men känner att jag kan lära mig att trivas med er.

    SvaraRadera
  3. Superkul att läsa!

    Vi försöker att alltid ligga steget före när det kommer till kundservice. Vi satsar även på att finnas överallt där våra kunder kan tänkas ställa frågor eller ha funderingar - så att vi kan svara på dem! :)

    Sen så gör vi alltid så gott vi kan för att du ska trivas hos oss. Så det bör nog inte vara några problem. <3

    //Daniel, Telia Kundservice

    SvaraRadera