torsdag 18 april 2019

Det kom ett brev...

Det kom ett brev från Telenor. Förutom att dom bekräftade min uppsägning av bredbandet så ville dom eventuellt ha tillbaka utrustning som jag eventuellt hade lånat. Lite vagt verkade det, för i brevet stod det ”Om du har fått låna…” På deras webbsida framkom det att det dessutom bara gällde viss utrustning. Där fanns en lista med dom typerna av router och box som dom ville ha tillbaka. Om ens router eller tv-box inte fanns med i listan och det i avslutningsbrevet stod att dom kommer att ta ut 0 kr i avgift om jag inte returnerar den, så behövde jag inte göra det. Har jag nämnt att jag tycker att Telenor krånglar till saker och ting så förb…? Jag använder ingenting av deras utrustning nu, så frågan var om jag skulle börja leta efter någonting som jag hade stuvat undan. I mitt brev stod det nämligen 500 kronor i avgift, och det skulle väl tyda på det. Det kändes som lite för mycket pengar för att chansa, så jag kontaktade kundtjänst. Den här gången kunde jag uträtta mitt ärende via chatten, och slapp bli upprörd över telefonköer. Ett flickebarn kollade upp så att jag inte hade någonting dom ville ha tillbaka. Att det sitter ungdomar i företagens kundtjänster grundar jag dels på vad dom heter, och dels på alla emojisar man får när man chattar med dom. Den här tjejen avslutade med en önskan om en glad påsk och en liten kyckling. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar