måndag 22 april 2019

Påskloppis.

Redan för flera veckor sedan när jag läste första gången att det skulle bli loppis på Joelskogens camping annandag påsk, antecknade jag det i min almanacka. Annars har jag en tendens att missa vad som händer i Nybro, och inte läsa om det förrän efteråt. Sedan jag slutade jobba natt har dessutom förutsättningarna blivit bättre för att jag ska ha möjlighet att titta förbi sånt som intresserar mig på dagtid, och loppis är alltid kul. När datumet närmade sig hade jag inte sett något om det på länge, så jag tänkte söka mer information på Facebook. Jag hann aldrig så långt, för i lördagens morgontidning hittade jag den bifogade annonsen. Jag tog vägen förbi där under dagens promenad. Det var inte så många bord, men som innehavaren skrev i ett svar på en Facebookkommentar, kom det ändå förbi en hel del besökare som såg att camping och kiosk var igång. Med andra ord ett smart drag i en liten håla som Nybro, när det mesta av information sköts ryktesvägen. Man får väl se det som en framgång att han fick dit några alls, när den stora bakluckeloppisen hålls här i Nybro om ett par veckor. Jag trodde inte att jag skulle hitta någonting att köpa, men gjorde faktiskt av med en femtiolapp. Fördelen med bara några få bord är att man tittar desto noggrannare på det som finns. Loppispriser är ganska lagom, när man håller på att bli arbetslös. Jag undvek kiosken och serveringen, för där hade det säkert gått åt betydligt mer pengar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar