tisdag 30 april 2019

I likhet med Jonas Gardell...

Att ha tid på sjukhustandvården sent på eftermiddagen, som jag hade igår, var en klar fördel när man var hänvisad till allmänna kommunikationer. Bussen skulle vara framme tjugo i, så jag hann dit jag skulle fast vi var fem minuter sena. Jag behövde inte vänta timmavis varken då eller när jag skulle hem igen. Jag såg till att få samma tid på dagen om en månad, när jag ska dit härnäst. Jag tänkte mig att personalen på såna ställen slutade vid fyra, men tydligen är det halv fem som gäller. Jag blev inkallad sent, så det var precis att jag hann få tag i receptionisten på vägen ut, innan hon gick hem. Det var min snarkskena jag hämtade. Dom goda nyheterna är att jag lyckades sova några timmar med den i natt. Dom dåliga är att jag gav upp efter halva natten. Dock var det mest jag som inte var tillräckligt envis. Jag hoppas och tror att jag ska kunna vänja mig vid att använda den hela nätterna. Den gav mig i alla fall inga av dom panikkänslor som jag fick av andningsmasken. Mest av allt gör den mig full i skratt, eftersom jag tänker på ett skämt med Jonas Gardell, som jag har hört flera gånger. Han spelar upp en hel scen om hur Mark kommer smygande och vill ha sex, och hur Jonas själv försöker ta ut bettskenan så diskret som möjligt. Den situationen lär knappast jag hamna i. Klippet jag hittade är inte exakt det jag tänker på, men temat är detsamma.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar