söndag 21 april 2019

Livets små mysterier.

Kan någon berätta för mig vad bilden nedan föreställer? Den första seglade in på min balkong direkt efter att jag hade skurat den och lagt på mattan. Det var nästan så man kunde tro att dom drogs till grönt, för där fanns inga innan. Nu är hela mattan full. Jag har försökt googla mig fram till svaret utan att lyckas. Inte ser jag något träd utanför med liknande hängen heller. Hade jag bott längre ner hade jag misstänkt att någon jäklades med mig, men på tredje våningen hade vederbörande behövt en propeller på ryggen. I och med att jag har en skogsdunge precis utanför brukar somrarna vara ett evigt dammsugande av balkongmattan, men dom här stora svansarna kan jag inte minnas att jag har sett tidigare. Det brukar mest vara tallbarr och mindre frön. Kan det vara så att dom brukar gå sönder innan dom landar hos mig i vanliga fall? Jag, som ständigt tror mig vara omgiven av människor jag har älskat, ser då förstås hur någon av dom har svept in hängena på min balkong som en hälsning. Hur som helst sitter jag inte överdrivet ofta på balkongen. I somras var det så hett att jag satt där innan läggdags på nätterna, för att svalna av lite. Däremot blir det enklare att gå ut där när det finns en matta, så man slipper leta efter skorna varje gång. Då gäller det förstås att mattan är hyfsat ren, så man inte drar med sig en massa mög in. Det är väl bara att plocka fram dammsugaren antar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar