söndag 7 april 2019

Spelkväll.

Om jag skriver att jag hade spelkväll med mina ungdomar igår, så är det en sanning med modifikation. Mina är dom knappast, även om jag är släkt med den ene, och att dom bara är hälften så gamla som jag gör dom väl inte direkt till ungdomar. Att jag är medelålders med ett helt gäng plus insåg jag när jag tog fram flasköppnaren. Den kom från Sandra dansrestaurang, och det stod ”God Jul 1991” på den. Det var väl ungefär då jag var ute senast. Att det var min stigande ålder vi firade igår, insåg jag inte förrän jag fick en fin presentkartong med min favoritman i. Eller åtminstone en flaska vin med hans bild på. Jag menar förstås GW:s röda. Nu öppnade vi inte den igår. Det fick bli GT istället för GW. Så drack vi förstås öl, och jag invigde avskedspresenten från mina tidigare arbetskamrater. Den innehöll tio olika sorters öl. Eftersom jag vill smaka alla fick ungdomarna nöja sig med dom vanliga burkarna. Dom är dessutom större kännare än jag, så dom kunde förklara för mig när jag drack någon extra fin öl. Jag kom halvvägs i provsmakandet, så den presenten räcker länge. Så åt vi i vanlig ordning pizza. Jag hade hört ryktas innan att dom skulle ha blivit mindre på min favoritpizzeria, men mina största tallrikar räckte fortfarande inte till. Vad gäller själva spelandet så förlorade jag stort i Vagabond. I gengäld vann jag i både På spåret och Alias. Tiden var anpassad efter att jag inte är nattmänniska längre. Vi började strax efter tre på eftermiddagen, och mina gäster bröt upp innan midnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar