söndag 28 april 2019

Cruising med pubhäng.

Det var flera år sedan jag var ute och kollade på cruisingen senast, men igår kände jag att jag hade tid att vara lite social. Storgatan är avstängd med en bom på dom tider biltrafik är förbjuden, men i år hade kommunen varit lite flexibla och såg till att hålla öppet några timmar extra. Ifjol hade det visst varit sura miner, när dom hade fått köra en annan runda. Annars trodde jag att dom hade tänkt på den gången dom fick laga den där bommen efter att någon hade slagit sönder den. Det lär ha varit billigare att hålla den öppen. Tur med vädret hade dom i alla händelser. Det skulle bli regn och kom någon skur, men framåt kvällen sprack himlen upp. Det fanns en del känt folk att prata med och många fina bilar att titta på. Det är väl knappast några ungdomar som har råd med sånt, så dom flesta bilägarna var i min ålder. Jag blev sugen på att sätta mig och ta en öl, och tänkte stanna till vid puben på hemvägen, om jag såg någon bekant där. Det gjorde jag, även om det inte var flickan på kortet. Vi hamnade vid samma bord, och när jag hade kollat upp vem hon var visade det sig att hon hade varit hemma hos mig för 37 år sedan. Då var nämligen hennes mamma tillsammans med min bror. Det var riktigt trevligt att kolla bilarna från en uteservering, så det blev både öl och shots. Lite i kyligaste laget blev det till slut, och när mitt sällskap flyttade in i värmen traskade jag hem. Det kändes som det vettigaste både för hälsan och plånboken. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar