onsdag 3 april 2019

Havsnära.

Vädret kunde jag definitivt inte klaga på, när jag var iväg till Kalmar i måndags. Det är visserligen ingen sommarvärme ännu, men medan jag väntade på tåget här i Nybro satt jag i solen, och då värmde den skönt. Vid kusten glittrade den i vattnet som på kortet nedan, som jag tog vid Kalmarsundsbadet. Badsugen blir jag inte ens på sommaren, men att se vattnet kan jag sakna lite. Sköterskan jag träffade på lasarettet var dessutom från Oskarshamn. Där finns det klippor, och det tycker jag är någonting alldeles extra. Att hitta inne på sjukhuset blir alltid en övning i att följa skyltar. Hus och plan brukar stå på kallelsen. Den här gången blev det lite extra spännande, eftersom man inte behövde anmäla sig, utan bara slå sig ner i väntrummet. Då vet man ju inte förrän man blir uppropad om man verkligen sitter i rätt väntrum. Så gäller det att hitta ut därifrån igen efteråt. Då höll det på att bli ett missförstånd, eftersom jag hade insett att man kunde betala besöket med kort. Jag tycker det låter som ett fruktansvärt slöseri att skicka ut fakturor till samtliga patienter. Nu skulle jag betala i receptionen, och jag tänkte hela tiden på receptionen för hela sjukhuset. När sköterskan visade mig närmaste vägen till tandvårdsmottagningens reception insåg jag mitt misstag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar