fredag 26 april 2019

Poliskontroller.

Ibland läser jag på Facebook om hur polisen berättar var och när dom kommer att ha kontroller. Vissa tycker att det är dumt att förvarna, men dom som kör som dom gör ändå verkar inte bry sig speciellt mycket. Enligt den senaste sammanfattningen jag läste efter en sån kontroll hade polisen tagit 36 personer den ena dagen och 46 den andra. Förutom fortkörare var det dom som saknade bilbälte, bilar med körförbud och folk som hade använt sin telefon under körning. I dessa kontroller hade även personer rapporterats för olovlig körning och narkotikabrott. Jag är nästan glad att jag inte har råd att ha bil, när jag inser hur det ser ut på vägarna numera. Att det sedan finns dom som varnar mötande trafik för en poliskontroll tycker jag är helt obegripligt. Risken att få sina djur, barn eller andra anhöriga ihjälkörda lär väl vara tillräckligt stor utan att det dräller runt bilförare som är påverkade både av alkohol och andra droger. Kan ordningsmakten få bort bara någon enda av dom från vägarna är jag djupt tacksam, och känner inte att det är någonting som det bör varnas för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar